Playground Brand Activation

JASPER GOOSSEN

SPEELS

JASPER GOOSSEN

Oprichter Playground en Apenkooi

’Ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt en doe precies wat ik leuk vind. Niet voor niks heet mijn ene bedrijf Playground en het andere Apenkooi.’ Jasper Goossen is dan wel 40 jaar, hij wil blijven spelen. Al is dat misschien wat kort door de bocht, want met tienduizenden bezoekers per jaar zijn z’n events en festivals absoluut geen kinderspel meer. En mag je Goossen gerust een grote speler noemen.

 

De rode draad in zijn carrière is mensen vermaken. Op zijn twaalfde begon hij plaatjes te draaien en in de loop van de volgende drie decennia bouwde hij die hobby uit tot succesvolle bedrijven in de festival- en brand event hoek. Het grappige is: Goossen zelf is totaal geen entertainer. Hij staat niet graag in het middelpunt en blijf altijd op de achtergrond. Op zijn festivals geen applausrondes waarin hij zich door zijn bezoekers laat bejubelen. Zijn fascinatie zit hem in de mystiek, het ongrijpbare element dat een evenement geslaagd maakt. Hoe iedereen op hetzelfde event toch een compleet verschillende ervaring kan hebben. De kick van zien hoe duizenden mensen een waanzinnige nacht hebben door iets wat hij met zijn team bedacht heeft. Goossen heeft nog nooit voor een baas gewerkt. En dat gaat ook niet meer gebeuren. ’Als je heel eigenwijs bent is het lekker dat je niet over je ideeën hoeft te onderhandelen.’ Wat hem drijft is een heilig geloof in zijn ideeën. Als je je met ziel en zaligheid op iets stort, dan lukt het. Misschien niet meteen de eerste of tweede keer, maar uiteindelijk wel. Waar anderen afhaken, gaat Goossen dus door.

 

Zijn doel is zichzelf en zijn werk continu opnieuw uitvinden. De missie van Apenkooi is niet voor niets ‘creating the next’. In de wereld van Goossen ben je zo goed als je laatste productie, dus het moet altijd beter, mooier, groter. En, misschien wel het belangrijkst: duurzamer. Goossen ziet het als zijn persoonlijke missie om de event-wereld van binnenuit te verduurzamen. Iets wat hij niet alleen belangrijk vindt, maar vooral ook leuk. ’Sustainability is fantastisch. Zeker als je er een creatief concept van maakt dat mensen aanspreekt... Dan heb je iets in handen waar iedereen vrolijk van wordt.’

 

Ondernemers als Jasper Goossen worden spelenderwijs de grootste.

Playground Brand Activation

ADRES

Cruquiusweg 146
1019 AK Amsterdam

TELEFOON

020 - 33 11 797

EMAIL

info@playground.nl

SOCIAL MEDIA

Facebook
Linkedin

DEELNEMERSOVERZICHT